Thursday, November 29, 2007

~start from nil~

~每个人的解读能力都不同。这张照片,第一感觉我是觉得一个妈妈放开手,让她的宝贝尝试独立。。。看就之后又有另一种感觉,但那不重要。conclusion>再不舍得,也要放手,他会找到更美的天空。。。^_^~


上次在电话簿里删除了不少通讯号码,刚刚在msn的contact list也删除几十个e-mail add.有些是没在联络了,有些是乱add的,既然都不会再联络,就这样删除了。

生命中进进出出的人太多了,有些你会选择把他们留下,有些会选择把他们送走。。。
隔了一段时间后,我都会将生活‘大扫除’一番,那种感觉就想‘重新开始’一样。我记得某位知名女艺人说过:“每当我遇到人生低潮期的时候,我都会去一个遥远的地方,没人认识我的地方,然后一切从零开始。。。”
我觉得这样很好,就想电脑break down,我们都会restart它。人也一样。。。
那我想,考完试后,我也要从零开始。开始一个新的生活,学新的事物,然后要更有冲劲地度过每一天。
那么,再过一个星期,就要‘大扫除’了。。。
#人活到了某个阶段,也是时候let go一些东西了,这样,新的东西才会到来,对吗?#

6 comments:

Just a MaySing said...

different people have different view..
in this photo, my first impression was the father is leading the son during walking stage.
this shows tat i need someone to guide me ? hmm.. may be.. =.=??

anyway, this is a nice photo.. i like it~

yeappy, next week im going to gotong royong my room edi!! * my room really banyak sampah and HABUK arr..~~* lolz

melody said...

haha, me too.....now my table lesser bk edi, coz i sumbat all those finished sub into a cupboard...lolz....

ya, diff ppl diff point of view....maybe we shud ask chai, our school photographer....haha...but i was so sorry to him dat i blog dis in mandarin, he cant understand....sorry ya nic, if u viewed dis...

Just a MaySing said...

haha.. ask him to find a mandarin translator as his gf better ~ lolz

melody said...

lolz, yaya...

Anonymous said...

walau eh.....kutuk me at here la............. haha....

melody said...

lolz, mana ada kutuk.....